Osoby zainteresowane ubezpieczeniem coraz częściej wybierają oferty online. Kontakt z agentem, lub odwiedzenie biura do dla większości klientów przestarzałe metody kontaktu.
Na preferencje metod kontaktu z agencjami ubezpieczeniowymi bardzo duży wpływ ma wiek klienta. Osoby starsze nie lubią zmian i preferują bardziej spersonalizowane formy kontaktu. Jak twierdzi Klesyk, prezes zarządu PZU SA:
„Klienci starsi nie zmienili się zbytnio. Są oczywiście pewne niewielkie zmiany, np. chcą więcej informacji o danym produkcie lub chcą przez telefon zawrzeć jakąś umowę”. W obecnym czasie w dobie królowania urządzeń mobilnych, ubezpieczyciele nie mają łatwego zadania. – „Ubezpieczyciele mają dosyć trudne zadanie, ponieważ zwykle kontakt z klientem jest ograniczony do momentu sprzedaży, (…) Musimy poszukać możliwości, aby tę relację z klientem budować stale, np. poprzez systematyczny kontakt, akcje edukacyjne, może pewnego rodzaju oferty nieinwazyjne, ponieważ w obecnych czasach klienci nie chcą być bombardowani informacjami – podkreśla Klesyk.
Największe zainteresowanie ubezpieczeniem online jest wśród młodych ludzi. Zamiast bezpośredniego kontaktu z agentami, lub odwiedzin w firmach ubezpieczeniowych, preferują oni portale dzięki którym mogą zakupić polisę bez pośredników. „Największą zmianę widzimy w grupie najmłodszych, a więc ludzi, którzy są przyczepieni do smartfona i którzy nie wyobrażają sobie współpracy z agentem, ponieważ uważają, że to jest staroświecki sposób robienia biznesu – ocenia Klesyk.