Reklamacja wakacyjnego wyjazdu

Superubezpieczenia.pl
Superubezpieczenia.pl

 

Kiedy po długiej podróży docieramy do hotelu, a za oknem zamiast palm widzimy  kubeł na śmieci, w dodatku  po naszym łóżku chodzą karaluchy, możemy natychmiast złożyć reklamację. Często biura podróży opisując wygodne i czyste pokoje mijają się z prawdą, a fotografie miejsca, w którym mamy zamieszkać ni jak nie pasują do pomieszczenia, które nam zaoferowano.

Jeśli hotel znacznie różni się od tego, co znajduje się w katalogu możemy domagać się jego zmiany, lub usunięcia wad, które wykryliśmy. W ekstremalnych przypadkach wygląd pokoju niezgodny z fotografiami  może być powodem do odstąpienia od umowy z biurem podróży i zażądania zwrotu kosztów.

Miejsca noclegowe w obiektach hotelarskich muszą mieć odpowiednie normy i wymagania. Przepisy BHP ściśle też określają procedury dotyczące miejsc – sanitariatów, oraz innych przedmiotów znajdujących się w hotelach lub pensjonatach.

Klienci szukając miejsca na odpoczynek, najczęściej sugerują się fotografiami, które okraszają oferty wycieczek. Ważnym elementem wyboru miejsca zamieszkania jest również jego położenie. Odległość od morza, czy widoki na góry są bardzo istotne, dlatego też przekłamania w tej kwestii są powodem do złożenia reklamacji, skargi lub odstąpienie od umowy.

Chcąc podjąć się takich działań, należy udokumentować niezgodność pomiędzy ofertą a stanem fatycznym. Zastępca dyrektora Departamentu Inspekcji Handlowej UOKiK Dariusz Łomowski: „ Jeżeli zgodziliśmy się na pokój o odpowiednim standardzie, a tego standardu nie ma, na miejscu natychmiast udokumentujmy wszystko. Fotografie i filmiki będą dowodem, więc warto, żeby była tam wskazana odpowiednia data. Następnie trzeba zgłosić tę reklamację do prowadzącego obiekt hotelarski najszybciej, jak się tylko da. Najlepiej oczywiście uzyskać jakiekolwiek potwierdzenie, że taką reklamację składaliśmy. Składając reklamacje należy napisać, czym kierowaliśmy się w momencie wybory tego właśnie obiektu. Następnie warto wypisać w kolejności wszystko to co jest niezgodne ze stanem katalogowym”.

Najlepiej nagrać filmik, lub sfotografować hotel i dołączyć je jako dokument w sprawie. W piśmie zwracamy się o natychmiastowe usunięcie wad, mamy też prawo domagać się obniżenia rachunków za wynajęcie pokoju w feralnym hotelu. W ramach rekompensaty właściciel, powinien nam wynająć pokój o wyższym standardzie bez dodatkowych opłat. Klienci, które mają problem z reklamacją i potrzebują pomocy prawnej, mogą skorzystać z bezpłatnej infolinii prowadzonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta.